Säg hej till Simon - en av våra driftiga tekniker. Simon är en baddare på både larm och problemlösning, och här svarar han på fyra snabba.
Vad gör man som tekniker?
Det handlar i grunden om att lösa problem och hitta smidiga lösningar som gör att kunden blir riktigt nöjd med sitt säkerhetssystem. Det kan till exempel handla om en falsklarmande detektor. Då kan man behöva undersöka omgivningen och identifiera vad som kan ha förändrats sedan detektorn blev ditmonterad.
Vad är det bästa med ditt arbete?
Att varje dag är fylld med nya utmaningar och lösningar. Men också nya kunder med nya behov. Dessutom är jag glad över att det finns så mycket kompetens hos mina arbetskollegor. Det gör att jag lär mig något nytt varje dag, och det finns alltid någon hos oss som har en lösning på de problem eller utmaningar vi stöter på.
När du är ute hos kund, vilka säkerhetsmissar är vanligast?
Många tänker inte på sina larmklasskrav i dag. För oss gäller det att påminna kunden om detta, samt att ta reda på om de gjort några förändringar som kräver att deras larm uppdateras. Detta är det många som glömmer bort, men det är väldigt viktigt att tänka på.
Minns du något särskilt roligt uppdrag som du vill berätta om?
Polestar är det roligaste jobbet hittills. Utmaningen var att precis allt vi installerade skulle smälta in i inredningen. Det skulle vara så osynligt som det bara gick och det var riktigt kul att få tänka till – in i minsta detalj. Resultatet blev jättebra. Jag tyckte att detta var ett mycket givande och roligt projekt att få vara delaktig i.