”Efter en bra presentation av offerten förstod jag att Monitor erbjöd rätt lösning för oss.” Så säger Jimmy Nilsson, VD på PODAB. Som erfarna experter inom tvättstugeutrustning förstår de vikten av säkerhet och smidighet i BRF:er. Det föll sig därför naturligt att vi skulle börja samarbeta, och så här gick det till:
Hur kom det sig att ni valde Monitor som säkerhetsleverantör?
Vi fick kontakten genom en byggfirma och hittade direkt rätt samarbetsform. Efter en bra presentation av offerten förstod jag att Monitor erbjöd rätt lösning för oss. Jag upplever även att Monitor snabbt förstod vår verksamhet och gjorde en korrekt behovsanalys, vilket fick mig som kund att känna mig trygg.
Vad är det som har installerats och varför?
Det blev ett NOX-system med inbrottslarm och passersystem, samt larm för brand. Dessutom täcker tjänsteavtalet utryckning från vaktbolag och larmcentralstjänster från Monitors samarbetspartners – vilket är toppenbra!
Vad var det som fick er att välja det moderna och nyckellösa säkerhetssystemet NOX?
Det är en kombination av att vi ville ha en öppen men säker lösning på fastigheten. På så sätt blir det inbjudande när vi får besökare, samtidigt som vi kan hålla låst på utvalda ställen. Med den användarvänliga NOX-appen kan vi även ta emot paket utan att vara på plats – men samtidigt övervaka fastigheten. Appen gör det fantastiskt enkelt att få överblick, vilket både är tryggt och bekvämt.
Nu när installationen är klar, hur känns allt?
Utmärkt! Systemet är avancerat men ändå enkelt att förstå. Taggarna är utlämnade och efter en enkel instruktion förstod alla direkt hur allt fungerar. Det har varit roligt att vara byggledare och själv ha fått bestämma en bra lösning för säkerhet och larm. Jag kunde ingenting om säkerhet innan vi handlade av Monitor. Kjell förstod direkt vad vi behövde och teknikerna Robin och Roger är professionella och enkla att ha att göra med. Under själva installationen har vi bedrivit vår vanliga verksamhet i huset och det har därför varit viktigt med ett välfungerande samarbete. Allt har skötts exemplariskt, med god förståelse för varandra. Extra kul att nämna om det goda samarbetet med Monitor är att även de som inte har varit på plats hos oss alltid är glada och tillmötesgående. Exempelvis fick jag beröm av Marie på kontoret för att avtalen skrevs snabbt. Det är ju inte varje dag man får beröm som VD.
Hur fungerar samarbetet med Monitor i dag?
Väldigt bra! Vi jobbar ju dessutom mot samma målgrupp, vilket bäddar för synergieffekter. Dessutom kan vi lära av varandra och utbyta erfarenheter. På så sätt kan vi leverera ännu större kundnytta.
Vilka gynnsamma synergier kan PODAB och Monitor erbjuda BRF:er?
På PODAB är vi specialister på tvättstugeutrustning och erbjuder ett komplett sortiment av kvalitetsprodukter som är handplockade för att passa i BRF:ers gemensamma tvättstuga. Vårt digitala bokningssystem ”PODAB Boka” kan kopplas ihop med Dinbox-appen, vilket är fördelaktigt för kunden eftersom allt samlas som en komplett lösning i ett enkelt system. Det som är fint är även möjligheten att ytterligare koppla på exempelvis passersystem och postboxar.
Angående samarbetet med Monitor, hur känner du inför framtiden?
På PODAB levererar vi trygghet och enkelhet till våra kunder. Det känns som att Monitor har samma grundinställning till kundvård som vi har. Därför ser vi verkligen fram emot ett gott samarbete där vi gemensamt kan skapa värde för våra kunder.
Tack Jimmy! Vill ni som läser detta veta mer om NOX eller Dinbox och hur vi på Monitor kan hjälpa er verksamhet eller BRF? Hör gärna av er.